Sunday, October 11, 2009

- cOnFiDeNt -

salam semua..
aku takde mood nak berblog sebenarnya... tapi aku citer pasal CONFIDENT... confident bagi adalah segala-galanya... setiap saat, minit, jam dan masa amat bererti dalam kehidupan seharian ku... walaupun aku tidak boleh jangka apa yang akan berlaku untuk masa depan kerana setiap keputusan ada risikonya... aku perlu mengambil dan bersedia walaupun ianya akan memudaratkanku.. ..IMPOSSILBE IS NOTHING... walaupun ada suara-suara yang mengatakan 'riak' tapi.. ada aku kisah... hmm... jom... aku nak citer pasal 'otak giler2' aku...

hujung minggu lepas aku ke PULAPA, Baling untuk membuat ujian praktikal dan latihan luar kelas Ko PA bersama Jurulatih PULAPA.. Latihan Luar SISPA ini dijalankan pada 8 hingga 10 Oktober yang lepas... macam-macam aktiviti menyelamat diadakan seperti Flying Fox, River Crossing dan Kawad Usungan... alhmadulilah.. semua student yang aku bawak tiada masalah dalam menjalani lathan tersebut...




hmm.... setelah student turun.. aku plak yang kena turun flying fox.. tu pun atas permintaan student ku.. klau tidak.. jgn haraplah...

sebenarnya dalam aktiviti menyelamat aras tinggi, aku kurang gemar dalam flying fox... aku lebih sukakan Abseling dan Descending... flying fox sebenarnya hanya untuk menguji keberanian seseorang pada aras tinggi.. untuk student aku ianya adalah aktiviti yang selalu ditunggu-tunggu....hmm...




tengoklah student ku.. nampak jer kelibat aku nak turun.. terus bawak strecther... ceh.. mana bleh anak murid nak lawan  'otai' kan...? memang student aku agak nakal..



aku turun tanpa bodyline, harnest, helmet dan peralatan penyelamat yang lain.. so JANGAN TIRU... ok! merbahaya sebenarnya.. tapi aku rasa macam malas hari tu nak turun ke bawah nak amik peralatan tersebut.. so bergantung pada CONFIDENT....


aku yang degil... klau tahu dek Komandan... tentu aku turun 'pangkat'.. huhuhuhuhuhu....

 


stopper back up kat atas hentikan aku di tengah-tengah sungai... ceh ingat aku takut...? aku memang berdebar-debar pada permulaan nak turun jer... walaupun aku buat aktiviti berulang... klau dah buat tu tak rasa dah.. sebab fun tu ada.... hehehehehhe... well what's that..? heheheh....



Lama gak aku tak join kursus-kursus PA ni... hmm.. kena attent course lah lepas ni... nak buat sesuatu keputusan yang melibatkan risiko.. perlukan CONFIDENT atau keyakinan yang tinggi... good luck, everyone...

..........IMPOSSIBLE IS NOTHING.....

No comments:

warisan