Sunday, October 9, 2011

tak suka bukan BENCI

hahahahhaa... mesti karang pelik aku bleh post begitu dalam blog kesayangan aku ni... let me explain this situation... 

dalam sukan dan rekreasi ni, aku bukan lah ada Degree Management dalam sukan ni pun... aku manage sukan dan rekreasi melalui pengalaman bekerja dan pemerhatian apabila bekerja dalam pelbagai bidang... how to manage budget, pengurusan dan lain-lain sewaktu dengannya... camner nak wat proposal dan kertas kerja untuk projek-projek besor yang tinggi atau rendah... 

aku akui kekadang budget yg aku mange mmg save2 dan kekadang ada balance 20sen-30sen... kekadang pakai duit sendiri 20-30 sen jugak... tapi aku tak kisah bila mana aku yang handle projek tu... tapi aku tak suka jika ada penambahan yang aku rasakan tak perlu dan tak memberi impak kepada peserta-peserta itu... penambahan tu pulok untuk kepentingan-kepentingan orang2 yang tak berkenaan cuma just nak nama jer... 

dan bila ada penambahan mulalah paperwork aku akan ada masalah... akan buat projek aku tergendala... pastu pulak klau lulus ada yang nak itu.. nak ini... nape tak wat camni... nape xbuat camtu... dah tu komen2 tu bukannya nak penambaikkan aku tapi.... menwijudkan suasana 'sibuk' dikalangan org yang akan buat keje ngan aku... arghh.. tension aku... memang aku tak suka...

ni projek aku... paperwork aku... lulus tak lulus aku yang nak jawab... bila ada penambahan dan aku buat penambahan ATAS ARAHAN, bila tak lulus sapa nak jawab...? bila budget dipersoalkan, sapa nak jawab...? aku gak kan... nama aku gak kan... tak kisah lah nama aku tapi... klau melibatkan satu unit... arghh... dah bertambah menjadi pemerhatian dari pihak atasan... 

aku juga tak kisah klau ada kerje ontime... keje urgent tapi aku tak suka klau ARAHAN DOUBLE STANDARD.... bila arahan double standard keje jadi sia-sia.. nak dengar arahan siapa... 

aku yang handle work tu... aku tahu aspek2 keselamatan melalui pengalaman orang yang terdahulu menjaga dan aku buat penambahbaikkan mengikut audit... pastu bila audit dtg check, for sure aku yang kena jawab... naper buat camni... nape tak ikut prosedur... apa aku nak jawab.... ! sedangkan surat perlantikkan itu atas nama aku...

arghhh... 

2 comments:

ytakatoo@gmail.com said...

Sabar, kak.....

U can Do It..!!!!

pijankodok said...

hehehehe.... dah okay....

warisan