Wednesday, March 17, 2010

Tak Tahu @ Tak Pernah..

salam adidas semua....

nasib baik dan aku bersyukur sangat2... macam ni.

sabtu lepas iaitu 13 Mac, aku bawak budak yang akan masuk Final EOQ Challenge dan ahli2 KeReX's ke PAntai Merdeka untuk latihan kayak... so bermula lah episod tak tahu itu.... aku hanya mengingati student aku dan dan ahli KeReX's pakai BA dengan betul2.... tetiba ada sorang daripada peserta EOQ menghampiri aku... 'miss, kami tak pernah pakai dan tak pernah berkayak pun sebelum ini..' what..? 


so aku dengan serta merta arahkan ahli KeReX's stopkan aktiviti kejap dan bagi taklimat pemakaian, kayak, dan keselamatan di air... so aku hanya tambah skit2 jer.. apa yang aku tekankan ialah... pentingnya BA bagi seseorang yang tak tahu berenang dan wajibnya pakai BA jika turun untuk aktiviti air.. dan dengan aku, aku wajibkan... jika student aku pandai berebang sekali pun dan jika hendak main kayak atau rakit di tengah2 laut sekali pun.. wajib pakai!...

 water confident dulu... walaupun lelaki tapi.. ada gak penakut air...



nasib baik lah peserta2 terlus dalam soal kemahiran dan ilmu yang mereka dapat.. dan nasib baik aku bawak diaorg training sebelum hari final.. klau tak tak tahulah apa akan jd masa final nanti.. walaupun pasukan penyelamat JPAM ada tapi keselamatan diri pelajar perlu aku utamakan... kerna aku akui tidak semua selasak aku... 




alhamdulilah.... ada gak improve kemahiran kayak dan ada jugak 2-3 orang yang cuba kapsize... aku happy jika mereka berjaya mengharungi cabaran yang aku berikan kepada mereka... GOOD LUCK!

bergambar bersama sebelum balik ke UiTM

No comments:

warisan