Monday, June 28, 2010

Backpacking

salam adidas...

hmm... aku akan outing lagi sekali... kali ini 1 minggu jugak aku takde di ofis dan sedah tentu tiada di Kedah... yeah.. backpacking lagi sekali... bila dah 6 hingg 7 hari kenalah buat persediaan mental dan fizikal.. fizikal insyaAllah tapi mental aku ni... takut 'pecah' di perjalanan... hmm.. lama gak aku tidak membuat checklist untuk hiking dalam 6-7 hari macam ni... aku pun dah lupa.. last aku checklist pada tahun 1996 dan 2000.... then yang lain amik masa 2-3 hari jer... huhuhu...

kali ini aku akan bersama OHM.. tujuan aku hanyalah untuk mendapatkan pengalaman dan penilaian laluan supaya aku boleh merancang untuk aktiviti ini kepada student aku.. heheheheh...

susah gak klau ilmu hiking aku ni kurang... hanya berharap pada mental dan fizikal.. jom kita wat checklist sama-sama nak..? tolong aku buat preparation utk barang2 makanan + perubatan + peralatan... malam tadi aku dah buat skit checklist :
1. tent
2. sleeping mat
3. sleeping bag
4. inner
5. raincoat
6. stokin
7. backpack
8. light slack
9. kasut
10.sandle
11. tali
12. makanan such as maggie, coklat, muchroom soup dll
13. headlamp dan touchlight
14. spare battery
15. pakaian persalinan untuk malam
16. perubatan such as pcm, BVG, balm panas @ vicks
16. lagiiiii............?

uish.. tetiba lupa plak...hmmm... plz help me.... hehehe...

3 comments:

garfu said...

buat je list byk2 ^^ kalau agak2 tk perlu nanti bleh je tinggal dlm kereta..

p/s: kitorg jemput izan kt stysen bas jln duta je k..senang skit

Wahidah said...

hiking??? mcm best je..wai tk pernah hiking....

Lyana said...

kak izan best nyer...naqib pergi kan???hahaha..jaga die naaaa....marah jew kalau die nakal sangat...goodluck..and semoga semua pulang dengan selamat..

warisan