Saturday, July 9, 2011

cooling down at Broga


hehehe... 

salam geng... jom aku sambung entry lepas.. yup balik dari OHM Race 2 julai yang lepas, kami sebulat suara menuju ke Semenyih untuk buat warm up dan cooling down di Bukit Broga... hahahaha... plan ke Broga mmg sudah dirancang tetapi kali ini baru menjadi terutama kepada aku... hahahaha... nak wat camner... keadaan aku waktu itu tidak mengizinkan... heheheh... so kali ni plan gila ini datangnya dari zt... kami layan jer pakai jeans, slack dan shortpants serta bersandle naik broga... hahahaa... kerja gila...

lagi pulak waktu itu jam baru menunjukkan kul 3.30 petang... aduhhh... PANAS dowh... tapi bila mengingatkan orang ramai akan naik waktu ptg dalam jam 5 petang, kami terus bergerak naik... wah best.. sebab nak amik gambar cantik sekali... taklah... bila nak amik gambar, orang ramai menumpang kamera... heheheehe... btul tak...?


signboard...

 model talent D90 plus tukang amik gambar...

setelah jo menukar kasut, kami semua bergerak ke kaki bukit broga... panas jgn cakap lah...  dalam beg isz ada twister besar dan air bertenaga yg dirembat masa OHM Race pg tadi... hehehe... dan ada sedikit buat-buahan yang telah dimenangi oleh Zt... nasib baik isz tak buat gila suruh aku beli durian... klau tak mengadap durian dengan tgh panas kat puncak Broga... hik.. hik..

jom... kawasan kelapa sawitt... hati2.. ada anjing tak.. adoiiii..

mendaki skit-skit...

dalam perjalanan nak naik, mata aku melilau sekeliling... yalah.. tempat-tempat mcm ni kan ada anjing... karang ada yang kena kejorrr... setelah pastikan perjalanan selamat, barulah aku langkah dengan gagahnya mengikut langkah zt dan jo... wahhh.. semangat diaorg... heheh..

 view...

belum sampai puncak 1, kami dah ternampak view yang amat cantik... wahhh... subhanaAllah... petang yang sangat cerah dan sesuai beriadah... maka peluh yang keluar bertambah-tambah kuar dengan lajunya.. hahahah... apalah jenis ayat yang aku guna ni.. rosak bahasa.. ahaaksss...

model2 bleh tersenyum gumbira kecuali jo...

zt yang agak penat sebab PANAS....

aku yang layan... 

layan hati yang tgh lara..

isz dan zt...

kami terpaksa berhenti mencari teduhan.. cuaca yang panas membuatkan zt dan jo agak penat... dan zt maybe penat berRace pg td tak habis lagi... kesian dia... arrrggghh.... sapa suruh ajak buat cooling down kat Broga... ahaksss... aku dan isz masih maintain.. yalah... bermain panas sudah biasa... heheheeh...
model talent yang hensem...

model talent zt...

model talent isz...

hah.. panjat... tinggi dowhhh...

jo...? panas erk...?

model talent yang cun... Zt..
cepatnya..

wah.. wah... aku jgk ketinggalan....

nak naik ke Puncak 1 agak berbahaya... walaupun trek kering tapi berpasir membuatkan kami naik dengan berhati-hati... paling tak tahan isz... wah siap berlari-lari gitew erk... hahahah... aku jugak laju naik... yalah.. klau mendaki aku leh jer... tapi klau nak turun nantilah yang akan memPEWAIkan aku..huhuhu..

apa tu zt.. tak puas hati ker....

yesszaaaa... Puncak Satu (1)...

angin yang menderu... bestnya...

model talent izan @ kodok....hehehehe..
models..

lorrr... merajuk ka..?
owh.. tumpang merajok ker...

jom... jom naik puncak dua pulak..

wah semangat zt memanjat...

puncak dua agak lapang... mcm botak jer...

aksi yang dirunggu-tunggu... heheheehe..

zt pun sama..

hehehe... apa yang ko tersengih tu, kodok... (ayat bro garfu)

mcm nk terjun jer...

cantek jer view langit biru itu...

tak puas hati ke cik zt..

hurm...

2 org model of talent D90...

wah... isz dan joe pun berposing tak hingat!

jom.. panjak lagi...

ko training olahraga ke, kodok... 

yuk... panjat lagi... naik puncak... 

rock climbing ker, kodok... badan berat dowh..

perghhh... model powerbar... ahakksss..

yang ini pulak...

what are u try to do...

2 beradik..

yuk geng...

lompat lagi... kaki tu ok ker...?

zt pun xmo kalah berposing..

tinggal aku..? jangan...

jo "camne nak lepas ni... sempit..." ahaksss...

wah... isz dengan gagahnya... 

erk...

puas hati korang...

aku pung...

sukanya aku...

zt... masih tersenyum lagi..

model powerbar perisa durian... hahaahaha..

ni pehal pulak...

twister, air bertenaga, buah epal dan oren yang dipetik dari pokok..

erk.. buah epal...

buah oren..?

lepas rehat dalam 45 minit sambil mengambil gambar kami mula turun... waktu itu dah jam 5.30 petang... ikutkan memeng awal dan terniat gak nak layan senja tapi... mengenangkan aku mahupun zt dan isz tak bawa headlamp dan peralatan lain niat terpaksa dibatalkan....

yuk turun...


orang yang paling merana nak turun adalah aku... huhuhu.. joe dan isz paling laju turun... wah salute aku dengan diaorg... joe pun okay... tapi bila lepas dari turun puncak aku berlari ke puncak 3 sebab nak suruh isz amik gambar dari puncak 4... heheheeheh...

sempat lagi berposing... masa nak turun... 

berlari aku... ceh isz memperkena aku...

kemudian lari lagi... semuanya gara-gara xnak ada orang lain dari kami bila kami sampai puncak 2... heheheh... so berlarilah aku... tinggalkan joe dan zt yang turun dulu...

alamak... org dah mula naik...


dari puncak 1 turun ke bawah aku yang paling sengsara... aku pewai gak sebab zt mengikut aku dari belakang dan aku mula cepat2 nak turun... hahahaaha... tak pasal2 zt kena sergah ngan aku... sorry zety... aku sengsara skit bila nak turun ni..  so joe dan zt serta turun tinggalkan aku... sambil tunggu aku joe, isz dan zety nak bergambar dibuaian yang naik tadi... 

joe yang teringin naik buayan...

zt pun sama..

bila aku sampai kat bawah, kami sama-sama turun ke bawah... perjalanan ke bawah waktu itu jam 6.15 orang ramai masih naik... tapi aku tak tahulah sampai ke puncak atau tidak atau hanya naik pncak 1 hingga 2 sahaja... tapi ketika kami sampai di kereta waktu itu jam 6.30 petang pun masih ramai yang dok parking keta dan jalan naik... hurm...takper lah... asalkan korang selamat...

lepas penat dengan air kelapa..

sweet girl, zt..

lepas turun, semua pakat-pakai nak pekena air kelapa.. wah... bestnya... sambil itu makan satay.. cik zt kita belanja... hahaha.. terima kasih cik zt... 
dalam perjalanan balik kami merancang naik Bukit Tabur esok pagi... hahaha... yup.. jadik... so tentang bukit tabur aku citer next entry.. yer...

mental koyak..


2 comments:

ytakatoo@gmail.com said...

xtinggi pn broga 2.... hehehehe

pijankodok said...

takatoo... janji target tercapai.. nak wat camner aku bukan pendaki tegar mcm ko.. ahaakss... baru nak belajar..

warisan