Thursday, July 7, 2011

OHM Race 2011

salam geng..

OHM Race ala Amazing Race telah dijalankan dengan jayanya... semangat giler aku tgk diaorg ni berlari dan menyelesaikan masalah... walaupun hadiah tak seberapa tapi semangat race ini mengatasi segala-galanya...hahahaha... OHM Race ini sepatutnya di adakan pada 25 Jun yang lepas.. tetapi atas ketidaksesuaian tarikh memandangkan ramai yang sudah ada jadual termasuklah pihak Pengajur, maka tarikh telah dilewatkan pada 2 Julai 2011 yang lepas di Bukit Putus, Ulu Bendul Negeri Sembilan....

dari 20 pasukan tinggallah 11 pasukan sahaja memandangkan ada kumpulan yang terpaksa menarik diri di saat-saat terakhir berikut pelepasan ditarik balik... hurm... 

jom kita layan gambar... zazzzzzz....


 amir, aku, isz dan syed... tekun mendengar cite dari Garfu...

 para peserta yang baru sampai di Bukit Putus, Ulu Bendul...

 syarat pendaftaran 10 tin minuman dan 7 botol air minuman @ mineral yang telah kosong!

'setia' mendengar taklimat dari penganjur, bro garfu..

 geng urusetia dari kiri amir, uncle, syed, aku lupa namanya, bro garfu dan isz.. tepi longkang.. hahahaa...

 kumpul untuk kelas tuisyen kompas orienteering...

 disempurnakan oleh bro rusman..

 pasukan di check point 2... petunjuknya SILARA... 

hahahaha.... nak tahu apa tu SILARA.. korang kena join komuniti ni... sebab aku ingat2 lupa psl SILARA ni... lorrr.. bukan aku tak nak bgtahu tapi... aku lupa btul2... nak tanya bro garfu lagi sekali plak karang ada makan spoon... huhuhuh... so lain kali lah aku berbisik apa tu SILARA pada geng OHM lain.. hehehe...

 kena buat binaan apa ntah... tapi agak susah gak lak sebab aku amik masa yg lama gak settlekan task ni walaupun aku tak join race ni..

 wah.. cepat betul team Zt ni...

  tibalah task 5... iaitu masuk dalam takungan air cari 5 botol... hahahaah...

air dalam kolam ni jangan cakaplah busuk lah.. tapi wanginya tak hengat..!huhuh... dalam hati aku nasib baik aku tak join... hahahaah...

 kompas di CP 6.... ranging lah isz oooi... 

 apalah yang korang tengok dan tunjuk tu.... betul ke tak niiii...

 task 7... buat layang2... hahaha... ini pun bleh me'mental'kan...

 ha ko.. bercekak pinggang si syed...

 bro garfu lagilah syok.. mengintai jer... hahahaah..

 lepas settlekan layang-layang tu perlu dilayangkan ke CP8..

 kat CP 8... satu hal lagi task kena settle... huhuhuhu... kat sini agak mental.. hehehehe.. yalahhh.. perlu kesabaran yang tinggi..

 begitu jugak kat CP 9... 

 dan CP10 yang terakhir.... heheheh...

 antara peserta yang telah selesai task... heheehe..

amir, auncle, bro garfu dan bro rusman...


lepas semua dah settle, semua peserta dan urusetia bergerak ke kawasan Rekreasi Ulu Bendul untuk majlis penyampaian hadiah... sebelum tu kata-kata aluan daripada bro rusman sebagai penganjur... sampai kat part ni.. aku tak baper suke... aku bukan nk kutuk tapi nak komen skit...

kat sini aku dpt lihat.. unrespectable when someone or people in front of you talk...! incharge nak ckp dan buat skit rumusan tentang race ni ada gak dikalangan peserta nk gak bercakap dan bergurau... klau nak bergurau tu bleh tapi jgn lah bersuara, ketawa dan melakukan aksi-aksi yang boleh menimbulkan unrespect pada org yang tengah bercakap tu.. dan of course lah aku tahu.. aktiviti ni adalah aktiviti santai but.. tunjuklah respect tu skit... hurm...

come on lah.. apa perasaan korang klau korang sbg organizer atau lead team or whatever.. tapi org yg mendengar tu buat2 xtau.. pastu dok ckp2 dan bergurau senda ngan org lain.... 

dan satu lagi... aku selalu guna ayat ni 'klau nak orang lain respek kita, kita mesti respet org dulu walaupun dengan senyuman dan kita tak kenal dia... walaupun ko penuh ilmu dan OTAI dalam rekreasi ni...' itu ayat dari otai-otai aku dulu.. dan sekarang pun aku sentiasa ingat untuk diri aku sendiri.... klau korang tak leh terima kata-kata aku ni.. sila abaikan ok.. hehehe... dan aku tak rugi apa-apa... hehehe..

penyampaian hadiah oleh bro rusman yg aku 1st time jumpa.... hehehe...

selepas majlis... aku, zt, joe dan isz mandi manda di sungai Ulu Bendul.. walaupun airnya cetek tapi sejuknya mula mencengkam mascle2 tough aku... hahahaah... dalam jam 2.30 kami bergerak pulang ke KL kerana kami merancang melihat Bukit Broga pulak... hahahaha... eh tak penat ke..?

tapi entry bukit broga aku sambung lain kali yer... 

whatever... tahniah kepada penganjur dan pemenang... hehehe... dan aku mintak maaf klau apa yang tuliskan tadi korang tersinggung...  tapi ada aku kesah... hehehe.. so klau ada lagi Race ni aku harapkan korang tunjukkanlah semangat korang yang aku respect ni... 

mental kotak...

4 comments:

garfu said...

waaa..kalau aku tau ko nak posting blog..tkde laa aku nak fenin2 posting smlm ekeke..lain kali aku copy & paste je ko punye ye hahaha

anyway..cerita yang bagus daripada urusetia yang bagus ^^ & aku setuju sangat ngan apa yg ko cakap tuh..tapi takpe, pelan2 kayuh ye

ytakatoo@gmail.com said...

Bestnyer men game ni.. aku nk join, cma xlarat nk gna kudrat aku utk blari...!!!

post byk2 XTVT ko ni, ea..!! Bru semangat aku nk bca...!!!

Btw, ni link aku: http://takatoo31.blogspot.com/2011/07/moi-lolita-bukit-tabur-372011.html. Aku pn promote ko skali.. hehehe

pijankodok said...

takatoo : wah.. wah... sukenye ko erk... hahaha... ko nak join..? dah jadik ahli..? alaahhh... ko ajak jer isz lari2...

pijankodok said...

Mr Garfu : thanks... itu pandangan aku jer.. but.. don't judge a book by its cover right... hahahaah...

warisan