Thursday, January 12, 2012

end 2011 vs New Year 2012 - Gunung Baling

salam...

happy new year guys.... aku sempat menamatkan tahun 2011 di Gunung Baling... alhamdulilah... walaupun tahun ni aku tidak dapat menyambut birthday aku di puncak gunung... huhuhuhu... aku meraikan birthday ku di padang golf dan setentunya aku buat rekod untuk diriku... nobody knows even my frens... ;P hehehehehe.... apapun aku bersyukur atas nikmat yang Allah SWT berikan pada ku...

oklah... let back to entry... 30 disember aku memanjat lagi gunung baling untuk kesekian kalinya... kali ini bukan budak2 aku yang ikut tapi budak-budak hoki... budak kerexs semuanya pergi berkayak di Sg Kerian... ada event.. lagi pun aku kena standby main golf kekalau tetiba big boss call mintak aku main golf bersama golfer dari kampus shah alam... event golf adalah pada 31 Disember 2011 dan 1 januari 2012... hehehe.. so 30 dis tu aku free lagi... no big deal klau aku pegi Gng Baling sambil doa2 jgn big boss ajak main golf... hahahahah... jahat tak... hehehehe...

pagi tu aku, naqib, yana, wafa dan fatehah ke Gng Baling... biasalah... klau janji ngan naqib ni 7.30 am... 7.50 am baru sampai umah aku... aku dan wafa dok tggu kat umah aku jer... so kami gerak terus ke Baling... macam2 gossip dalam keta... hehehe... hati aku ni sebenarnya kat budak2 Kerexs yang dok tgh lawan kayak.. tapi semangat yana mengalahkan ingatan ku... so kami sampai baling jam 9.00 pagi... 


 selesai je warmup, kami memulakan perjalan di pagi jumaat tu.. yana memang budak bandar yang tak pernah masuk hutan dan naik gunung... teha pernah gak naik gng atau bukit... naqib dan wafa dah pernah ikut aku ke gng tahan... so cuma yana jer ZERO...


wafa yang pagi2 tu tetiba mengalami masalah wanita... ^^

naqib..

gumuk... ^^

dalam 30 minit mcm tu, yana mintak untuk berhenti rehat.. lalu ku putuskan sehingga jumpa kawasan berbatu... siap bleh landing lagi... hahahaaha... mendaki skit pada yang sedikit curam... sampai kat kawasan rnr gua, terus nya dia duduk... penat sangat.. tapi tak give up lagi.. hahahaa... 


5 minit kemudian kami meneruskan pendakian... kemudian yana tanya lagi.. "kak izan, jauh lagi ker... bila nak sampai ni..." hehehehe... aku cakap skit jer... hehehehe... so mendaki lagi dia... hahaahaha.. yup... of course si yana ni pewai.. tak pernah mendaki bukit atau gunung tetiba mendaki... tabik springgg la kat Yana... ^^




hahahaha... muka penat dan pewaiiii...

tetiba aku terdengar yana mengadu "lepas ni takmo naik gunung dah.. penat..." aku, naqib, teha dan wafa gelak jer kat yana... hahaha... so aku membalas..."hahahaa.. ye ker... nanti sampai puncak hilang lah ayat2 yang difazkan..." hahahahaa... 


panjat lagi... kowt... sikit jer yana..

teha lalu ikut terowong jer...

control beb...

wafa yang malas panjat... hahahaa...


sepanjang perjalanan, yana dok tanya... "jauh lagi ke kak... yana tak larat.." selamba jer aku cakap skit jer... sampai batu yang bertali tu jer... hahaha... tak lah jauh sangat... dalam 10 minit macam tu yana tanya lagi... "jauh lagi ke kak...?" aku gelak jer... tak sampai hati... tapi langkahnya tetap diteruskan...

wafa yang tgh tahan sakit...


take five jup..

klau amik gambo automatic dia leh senyum... hahaahaa...

persediaan untuk memanjat...

hiyeakkkk...





sampai rock garden, yana seakan-akan terlupa apa yang telah diucapkan.. hahahaha... me memang nak ketawa bila tgk yana happy mcm tu... hahaahahaa... seronok la.. cantik sgt la.. mcm2 lagi...

pot yang paling aku suka klau naik gng baling... hehehe...


seronok kowt dengan angin yang best...

masak maggie utk yana yang kelaparan..

teha yang jugak kelaparan..

aku yang meratah gulai ikan keli..


lepas makan, kami menuju ke huruf I yang keseorangan... hahhaa... entahlah... bila lah huruf2 lain nak didirikan kat atas tu bagi ada perkataan BALING... hurmm.... macam2 kan.... klau dok lepak kat sini memang akan nampak seluruh pekan daerah baling dan separuh jalan nak ke pengkalan hulu... hehehee.. yang pastinya kami memang terdedah dengan angin yang kencang... ^^

angin yang bertiup kencang...

yana yang gayat2...

wafa yang steady..

teha yang OK....

ikat kembali bendera yang telah dibiarkan jatuh...


aku pun rasa cam 'gayat' gak...



7 Januari yang lepas me ke Gng Baling lagi... kali ni bersama teman KOHM... iaitu cik zt akthar... adehhh... susah sangat kan ahli2 KOHM nk datang area Utara kan... hurm... siapalah kita kan... ^^ dan aku faham korang jauh nak dtg sini...


pewai zt dan isma...



selepas sarapan di rumah, kul 10 pagi kami bertolak terus ke Baling... bekalan adalah cucur oat goreng dan milo... insyaAllah.. cukup... tetapi aku masih bertanya jika zt dan isma nak nasi lemak utk bekalan... hahahah... tapi masing2 geleng... maybe tgh excited nak mendaki kowt.. haahahaa..


kol 11.20 kami sampai... terus siap2 dan buat sikit2 warmup... hahahahaa... 11.30 pagi kami memulakan perjalanan... sampai je pintu laluan masuk terserempak dengan 3 orang lelaki yang baru turun... heheheh... but... what can i say no komen... o_O


korang layan picture diorg dah la k... sebab benda yang sama happened bagi pendaki tegar yang dah lama tak hiking ni... pewai dan mental pun koyak... hahahahaa... :P

tapi yang paling best sebab baru 20 minit perjalanan dah tanya :
"nak rehat kat mana.."
"rehat jup bleh...?"
"jauh lagi ke izan.."


yang paling best bila ada yang keluarkan statement pewai... "kita jalan setengah jam pastu rehat.." hahahahahahahah....







dalam perjalanan kami mendaki, kami terserempak dengan 2 orang pakcik yang jugak mendaki gunung untuk mencari pokok herba... uishhh... bagus kowt... so pakcik2 tu tanya kami dari mana, baper org yg naik dan macam2 lah... yalah sebab kami semua pompuan kowt... so pesanan pakcik tu hati2... ^^ thanks pakcik-pakcik...

ORANG HUTAN MALAYA..

panjat zety... panjat..

panjat isma... jangan tak panjat... ^^


dah sampai kat rock garden, zt dan isma tanya.. "mana huruf I" tak nampak pun..." aku pun jawab belum lagi... jup lagi sampai puncak... "laaa... ni bukan puncak ker..." hahaahhahaaha... NOP!


aku xder lagi picture kat side ni... hehehe..

zt..

isma..




sampai jer puncak, zt terus baring.. hahahaa... dia cakap pewai... hahaha...aku masak air buatkan milo... dan menjamu selera dengan oat goreng pagi td yang aku bawak dari rumah...





lepas makan dan minum milo, aku bawak diorg ke huruf I... ha ko... teruja kowt diorg dengan I yang begitu besar... hahahaha... yang paling aku seronok ialah isma yang pada mulanya takut gayat.. perlahan-layan boleh bergambar cun... ^^

senyum ko zt...



aku dan isma..

berlatarbelakangkan bukit yang sebelah jer... ^^

jom mandi air panas lenggong..

akhirnya kami gerak turun dalam kul 2.30 petang... alhmadulilah sampai di parking dalam kul 4.00 petang.. so bukak kasut dan mulakan perjalanan ke Air Panas Ulu Lenggong yang terkenal di Baling...

oklah.. tu jer kowt utk entry new year kali ini... 

 bye gengs...




2 comments:

Anonymous said...

hahaha..besh2...lawak la....

pijankodok said...

anon:

setiap org dan kesekian kalinya tetap ada peristiwa yg berbeza... hehe..

warisan