Saturday, November 14, 2009

mY StAMiNa GoInG dOwN...!!!

salam adidas...

i know already... my stamina qiuet down.. huhuhu.. well.. it is my fault actually.... no jogging... no training schedule.. not proper eating.. and everything lah.. what to do... keinsafan aku datang balik... apa tak nya...sekarang aku cuba berlari balik... walaupun umur semakin tua but i'm still young..! (perasan)... hmmm... 2.4 km below 10 minute still mine... heheheh... but... aku tgk pelapis student siswi aku yang kemasukkan ni membuatkan aku rasa goyah skit...apa tak nya... ada student baru lari 5 pusingan non stop... but masa yg dia ambil dalam 25 minit... hehhehe.. wahatever aku tetap rasa goyah.. hmmm... camaner ni kodok...?@v@

so pagi semalam dalam jam 7 pagi.. aku dah mula jogging kawasan perumahan aku... dalam 400 hingga 500 meter... aku just slow jog 5 round... so walk or coolind down 1 round... huhuhuhu... my heart beat quite fast... wahhhhhhhhhhh.... hampeh... so i know my stamina kureng..! after jog... aku sambung mengecat rumah until 1100 am... heheheh... penat..? tak sangat... pagi tadi pun aku jogging buat jugak 5 round... aku dapat abiskan dalam below 20 minutes.. tu pun dah slow... bagi aku la... hehehehe... so esok pegi kerja... klau tak hujan... aku nak g lari kat Stadium Mini... insyaallah.. buat dalam 6 round.. tgklah baper minit aku dapat buat... sesungguhnya aku akan buat apa saja but bukan memudaratkan....untuk maintain 2.4 km in below 10 minute.. hmmm...

itu baru 2.4 km... aku belum lagi test fitness aku ngan Bleep Test...for sure nya aku hanya mampu buat below Shuttle 5... waahhhh... kena mantap training lagi ni... lama gak aku tak masuk gym sejak aku keje.... swimming pun lama gak tak g.. dah la aku kureng involve ngan kuda.... huhuhuhuhu... apa nak jadi ni.... ?

aku dah mula perasan kurangnnya stamina aku bila aku berlari dalam Kembara Lata Lembu Emas baru-baru ni.... bila nak naik bukit turun bukit... aku dh rasa 'beat' jantung aku dah mula nak laju.. tapi aku control nafas... then baru lah ok skit.... student-student aku plak.. aku tgk diaorg pun sama... stamina dah kurang... dah tak fit macam dulu... sebab tu lah aku nak mula balik latihan fitness aku... get my stamina back... and also my target bleep test shuttle 12... insyaallah...

impossible is nothing.....

5 comments:

IMANSHAH said...

wah saya kalau macam ni, memang takde stamina langsung...tak fit dah!!haha

Zayani Zulkiffli said...

wAh!! sungguh tak ske bleep test..haha
nyway gud luck ye ^_^
and salam knal..

Muallim Adham said...

salam ziarah.. heh heh kawe dh kt kg,.. cuti pjg.. susah nk onlie beb heh heh

pijankodok said...

hehehehe.... biasa lah...

Muallim Adham said...

adei.. slmt hr raya juga

warisan