Sunday, November 1, 2009

KeMbARa MeRdEkA LaTa LeMbU eMaS 2009

salam adidas...

tahun ini adalah tahun yang ke Sebelas Kembara Merdeka Lata Lembu Emas diadakan... ianya menjadi program tahunan bagi Pejabat Daerah Sik, Kedah untuk mempromosikan tempat rekreasi Lata Lembu Emas yang bersebelahan dengan Lata Mengkuang, Sik... Pelik kan nama Lata Lembu Emas...? mula-mula aku pun rasa pelik walaupun dari aku kecil hingga dewasa ini aku berkunjung di sini dan banyak kali Latihan Luar atau Latihan Jalan Lasak JPAM aku disini.. tetapi aku tidak pernah tahu ada trek hutan di sini... huhuhu... sungguh mencabar... dan..

tahun ini adalah tahun ke-2 jemputan untuk pasukan aku... Tahun-tahun sebelum ini tidak pernah ada jemputan.. seperti tahun lepas team aku mendapat tempat ke-5... hmm... kalah lagi... tapi tak perlah... janji boleh habiskan trek ini... trek ini agak mencabar kerana melalui denai-denai yang basah dan berlumpur, menuruni bukit melalui kawasan berbuluh... dan aku akui... ianya memang mementingkan komitmen berkumpulan... disiplin diri dan ketahanan mental yang kual... ianya bukan lagi terletak pada fizikal tapi mental... aku berazam untuk menjadikan trek ini untuk menguji mental dan fizikal pelajar aku.... hehehehe.. insyaallah tahun depan...


kat sini Lata Mengkuang... dah ada orang mandi air sejuk ni pagi-pagi... aku? tidak la.. ampun... huh sejuk! muka kelegaan sebab sakit perut... huhuhuhu....

 
 gambar dulu.... jap lagi mulalah nk masuk hutan.... no 001 kategori jabatan kerajaan... pasukan pertama sekali yang mendaftar...

 
 antara trek kayu yang berlumpur....

 
 fatya... sempat lagi aku mengeluarkan camera ku untuk snap gambar dia... mcm tau tau jer... heheh..

 
aku pun nak gambar gak.... time ini aku ngan fatya dah ke depan sebab salah sorang student aku mcm 'give up'... huhuhuhu... mental dia 'pecah'..... tak sebrutal mcm aku..! eh.. brutal ke aku... ish..ish... perasan! dan nampak tak tali camera yang tergantung tu... yezzzz.. Impossible is Nothing...!

 
sampai jer kat garisan penamat dan daftar di urusetia... aku dan student aku mandi sungai... masa ni memang sejuk tak hingat!.... tapi aku terjun gak... hehehee

 
 lepas mandi.... makan... tunggu keputusan keluar... bertolak balik... inilah muka-muka yang tido keletihan... letih ker..? aku tak ngantuk pun... letih pun tak... cuma tapak kaki sakit... hehehehe... 


petang tu sampai umah... memang aku baring dengan tinggikan kaki... malam plak aku urut skit-skit... buang bisa-bisa ni... tapi still sakit sampai hari ini... aku dapat luka sebab tersandung kat pokok berduri.. huhuhu... ahhh.. dah biasa.. hmmm... hari ni dah masuk bulan November... hmm....

oklah... ta ta for now....


3 comments:

Anonymous said...

ish3.. aktif sgguh.. hehe..
cool ar kak izan..

sempoi!!!! =))

pijankodok said...

well...
nak wat camner... suke ngan keje2 mcm ni... nanti akak tarik plak kamu dalam hutan nak... hehehheh.. gurau jer... kang nangis plak.... heheheh...

Anonymous said...

wow hebat la akak izan ni..... mohon tunjuk ajarku sifoo

warisan