Tuesday, February 16, 2010

CASIO VS ADIDAS

salam...

hari ni aku nak bercerita tentang jam adiDas yang pernah aku miliki... aku pernah memiliki jam adiDas original dan harganya RM178 ke atas... itu paling murah lah... aku memiliki jam tangan AdiDas metal silver setelah aku kembali dari Nepal pada tahun 2002.. itu masa aku study di UiTM dulu... dan sehingga kini jam itu masih ku pakai ketika menghadiri majlis-majlis rasmi yang kena pakai baju kurung or formal gitu... hahahaha... 

kemudian tahun 2003....  aku dapat hadiah birthday jam tangan adiDas... jenis tali sripes... not rubber tapi biasa-biasa jer... klau pakai jam tu aku tak leh lasak2.. sebab jam tu cepat tertanggal... so aku jarang memakainya... akhirnya jam tu hilang masa aku balik dari PD... hmm... masa tu tahun 2005...  agak kecewa sebenarnya... walaupun aku jarang memakainya tapi aku suka sebab pemberian dari seseorang...

selepas itu aku tidak lagi membeli jam AdiDas... aku lebih tumpu pada CASIO untuk jam tangan... untuk sport.. tak kisahlah.. ketika aku g kayak, swimminng or hiking... aku pakai jam CASIO yang lama... tu pun aku beli harga RM78... then tahun 2008, aku jatuh kuda... then jam tangan tu putus dan rosak... hampir 2 minggu aku tanpa jam tangan... huhuhuhuh.... then aku g Ranau, Sabah... menghadiri kenduri kawan ku, Fendi... then aku sambut birthday aku di Gunung Kinabalu seorang diri.... hari aku nak balik aku g merewang kat Central Point Kota Kinabalu... aku jumpa CASIO yang berharga RM179.. hehehhe... dan....

sehingga sekarang aku masih memakainya dan menggunakannya.... setiap aktiviti aku bersamanya... aku pernah jatuh kuda bersamanya... pernah berkayak dan mandi air laut selama 5 hari berrturut-turut tanpa menanggalnya... ke Gunung Ledang.. still lagi aku dengannya... so dalam erti kata even aku dok rumah dia masih di tangan ku.... ;)

then... klau aku memiliki jam AdiDas... aku akan cari yang lasak seperti CASIO ini... tetap teguh di sisiku.... cuma buat masa sekarang... aku nak memiliki jam yang pernah aku miliki... aku akui jam seperti itu mungkin tidak ada lagi tapi tengoklah camaner... heheheheh...

 
dulu dan sehingga kini... AdiDas Metal Silver


 pink stripes.... tapi jam tangan aku yang hilang tu warna Silver... hmmm....



yang ini plak... macam student aku beli tu... hmm.... cantik gak lah... tapi aku tak tau lah ketahanan nye camaner... adakah selasak CASIO aku..? ker harap cantik jer... hahahahahah.... oopps!


--------- IMPOSSIBLE IS NOTHING ----------------

No comments:

warisan